Skip to content
Menu
Λογότυπο της Μονάδας Επιστημονικής Επικοινώνησης HEAL-Link – Scholarly Communication

Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών

  • Νέα
  • Ανοικτή Πρόσβαση
    • Ευρετήριο επιλέξιμων περιοδικών Ανοικτής Πρόσβασης
    • Οδηγός διαθέσιμων επιλογών Ανοικτής Πρόσβασης
    • Παρακολούθηση Ανοικτής Πρόσβασης
    • Open Research Europe
  • Ανοικτά Δεδομένα
    • HARDMIN
      • Οδηγός χρήσης του HARDMIN
    • HERMES
      • Οδηγός χρήστη (για βιβλιοθηκονόμους)
  • Υποστηρικτικό υλικό
    • Συνήθεις ερωτήσεις
    • Προωθητικό υλικό
    • Αξιολόγηση εκδοτικών επιλογών
  • Σχετικά
    • Ανοικτή Πρόσβαση στην Ελλάδα
    • ResBios: Υπεύθυνη Έρευνα & Καινοτομία
  • English
Λογότυπο της Μονάδας Επιστημονικής Επικοινώνησης HEAL-Link – Scholarly Communication

Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών

Αναφορά για το πρώτο “Quickstart στην Ανοικτή Πρόσβαση”

By scholarly_adm on 15 Νοεμβρίου, 202517 Δεκεμβρίου, 2025

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Quickstart στην Ανοικτή Πρόσβαση», το οποίο υλοποιήθηκε διαδικτυακά σε τέσσερις εβδομαδιαίες συνεδρίες. Οι συνεδρίες πραγματοποιήθηκαν κάθε Τρίτη, από τις 14 Οκτωβρίου έως τις 11 Νοεμβρίου 2025, μέσω της πλατφόρμας Zoom.

Για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα υποβλήθηκαν συνολικά 28 έγκυρες αιτήσεις από ερευνητές και ερευνήτριες μεταπτυχιακού επιπέδου και υποψήφιους/ες διδάκτορες/ισσες, προερχόμενους/ες από διαφορετικά Ιδρύματα της χώρας. Συγκεκριμένα, συμμετοχές καταγράφηκαν από το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, το Ιόνιο Πανεπιστήμιο, το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το Πανεπιστήμιο Πατρών και το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Ωστόσο, η πραγματική συμμετοχή κατά τη διάρκεια του προγράμματος ήταν χαμηλότερη από τον αρχικό αριθμό αιτήσεων: 13 συμμετέχοντες/ουσες παρακολούθησαν τουλάχιστον μία συνεδρία, ενώ 17 εγγράφηκαν στην πλατφόρμα Projects.

Κάθε συνεδρία είχε διάρκεια δύο ωρών και περιλάμβανε ένα σύντομο διάλειμμα. Για την ενίσχυση της διαδραστικότητας, οι συμμετέχοντες/ουσες ενθαρρύνθηκαν να λαμβάνουν ενεργά μέρος στη συζήτηση, καταθέτοντας σχόλια και ερωτήματα τόσο επί του περιεχομένου όσο και βάσει της προσωπικής τους εμπειρίας σε ζητήματα που σχετίζονται με την Ανοικτή Πρόσβαση εφόσον υπήρχε. Παρότι η ενεργή συμμετοχή προήλθε κυρίως από έναν μικρό αριθμό ιδιαίτερα δραστήριων μελών, οι παρεμβάσεις τους συνέβαλαν ουσιαστικά στον εμπλουτισμό των συνεδριών.

Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος βασίστηκε σε υλικό που αναπτύχθηκε από την κύρια ομάδα του ευρωπαϊκού έργου και μεταφράστηκε στα ελληνικά, ενώ όπου κρίθηκε απαραίτητο προσαρμόστηκε στις ανάγκες του κοινού. Κάθε θεματική ενότητα περιλάμβανε διακριτές παρουσιάσεις (αρχεία PowerPoint), καθώς και σύντομα ερωτηματολόγια και polls, τα οποία δημιουργήθηκαν για τις ανάγκες του μαθήματος και διεξήχθησαν κατά τη διάρκεια των διαλέξεων. Επίσης, η πλατφόρμα Projects του Learning Planet Institute λειτούργησε ως ένα κεντρικό αποθετήριο για το εκπαιδευτικό υλικό, ενώ η επικοινωνία των συμμετεχόντων/ουσών με τις υπεύθυνες διεξαγωγής των μαθημάτων πραγματοποιούνταν κυρίως μέσω e-mail.

Στο τέλος κάθε συνεδρίας ζητoύνταν από τους/τις συμμετέχοντες/ουσες να αξιολογήσουν τη συνολική τους εμπειρία, βαθμολογώντας το επίπεδο ικανοποίησής τους σε κλίμακα από το 1 έως το 5 (όπου 1 = καθόλου ικανοποιημένοι/ες και 5 = πλήρως ικανοποιημένοι/ες). Ο μέσος όρος αξιολόγησης όλων των συνεδριών ανήλθε στο 4,85. Κατά την τελευταία συνεδρία, οι συμμετέχοντες/ουσες κλήθηκαν να συμπληρώσουν την υποχρεωτική συνολική αξιολόγηση του προγράμματος με τίτλο “Evaluation Feedback”. Τέλος, διανεμήθηκε σε όλους/ες ένα ερωτηματολόγιο με ασκήσεις αυτοαξιολόγησης, το οποίο μπορούσαν να ολοκληρώσουν στον δικό τους χρόνο, αξιοποιώντας το διαθέσιμο εκπαιδευτικό υλικό.

Category: Επικαιρότητα, Νέα
Tags: PATTERN, ανοικτή πρόσβαση, εκπαίδευση

Πλοήγηση άρθρων

Υπενθύμιση: Έναρξη του προγράμματος “Quickstart στη Διαχείριση Ερευνητικών Δεδομένων”
Δημοσίευση της αναφοράς “Legal Aspects of Access to and Reuse of Scientific Information in Greece”

Related Posts

Δημοσίευση επιστημονικών εργασιών στον Karger με 50% έκπτωση

13 Νοεμβρίου, 2020
Read More

Η Ανοικτή Πρόσβαση στην Ελλάδα: αντιλήψεις στα ακαδημαϊκά ιδρύματα

21 Ιανουαρίου, 2022
Read More

Συνεργασία του ΣΕΑΒ με τη Web2Learn για το σχεδιασμό και την έκδοση ψηφιακών πιστοποιητικών 

19 Ιουνίου, 2025
Read More

Ετικέτες

American Chemical Society Brill DeGruyter IEEE Knowledge Rights 21 OpenAIRE Open Library for Humanities Open Research Europe Oxford University Press PATTERN SCOAP3 SpringerNature Wiley Ανθρωπιστικές επιστήμες Κοινωνικές Επιστήμες Πληροφοριακή Παιδεία έρευνα έρευνες αδαμάντινος δρόμος αναφορές ανοικτά δεδομένα ανοικτή επιστήμη ανοικτή πρόσβαση ανοικτοί εκπαιδευτικοί πόροι δημοσιεύσεις διαχείριση ερευνητικών δεδομένων εκδότες εκπαίδευση εκπαίδευση χρηστών ελληνικά περιοδικά επιστημονικά περιοδικά επιστημονική επικοινώνηση εργαλεία ερευνητές ερευνητικά δεδομένα ερευνητικές υποδομές ηλεκτρονικά βιβλία ηλεκτρονικά περιοδικά μελέτες παρακολούθηση πνευματικά δικαιώματα σεμινάρια υβριδικά περιοδικά υπεύθυνη έρευνα και καινοτομία χρυσός δρόμος

Σχετικά

Στόχοι της Μονάδας είναι η ενημέρωση της πανεπιστημιακής κοινότητας για θέματα της Ανοικτής Πρόσβασης και της Ανοικτής Επιστήμης, η υποστήριξη της στις δράσεις που αναπτύσσονται σε αυτούς τους άξονες, η παρακολούθηση των διεθνών εξελίξεων, και η προώθηση όλων των επωφελών μέτρων -τεχνικής, νομικής ή πολιτικής φύσης-για τη διάθεση ερευνητικού υλικού.

Λογότυπο HEAL-Link

Επικοινωνία

Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών / Μονάδα Επιστημονικής Επικοινώνησης

Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης, Πανεπιστήμιο Πατρών, 26504, Ρίο, Πάτρα.

email:

για την ανοικτή πρόσβαση  scholarly [at] heal-link.gr 

για τα ανοικτά δεδομένα  hardmin [at] heal-link.gr 

Αναζήτηση

©2025 HEAL-Link – Scholarly Communication | WordPress Theme by Superb WordPress Themes