Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Quickstart στην Ανοικτή Πρόσβαση», το οποίο υλοποιήθηκε διαδικτυακά σε τέσσερις εβδομαδιαίες συνεδρίες. Οι συνεδρίες πραγματοποιήθηκαν κάθε Τρίτη, από τις 14 Οκτωβρίου έως τις 11 Νοεμβρίου 2025, μέσω της πλατφόρμας Zoom.
Για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα υποβλήθηκαν συνολικά 28 έγκυρες αιτήσεις από ερευνητές και ερευνήτριες μεταπτυχιακού επιπέδου και υποψήφιους/ες διδάκτορες/ισσες, προερχόμενους/ες από διαφορετικά Ιδρύματα της χώρας. Συγκεκριμένα, συμμετοχές καταγράφηκαν από το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, το Ιόνιο Πανεπιστήμιο, το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το Πανεπιστήμιο Πατρών και το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Ωστόσο, η πραγματική συμμετοχή κατά τη διάρκεια του προγράμματος ήταν χαμηλότερη από τον αρχικό αριθμό αιτήσεων: 13 συμμετέχοντες/ουσες παρακολούθησαν τουλάχιστον μία συνεδρία, ενώ 17 εγγράφηκαν στην πλατφόρμα Projects.
Κάθε συνεδρία είχε διάρκεια δύο ωρών και περιλάμβανε ένα σύντομο διάλειμμα. Για την ενίσχυση της διαδραστικότητας, οι συμμετέχοντες/ουσες ενθαρρύνθηκαν να λαμβάνουν ενεργά μέρος στη συζήτηση, καταθέτοντας σχόλια και ερωτήματα τόσο επί του περιεχομένου όσο και βάσει της προσωπικής τους εμπειρίας σε ζητήματα που σχετίζονται με την Ανοικτή Πρόσβαση εφόσον υπήρχε. Παρότι η ενεργή συμμετοχή προήλθε κυρίως από έναν μικρό αριθμό ιδιαίτερα δραστήριων μελών, οι παρεμβάσεις τους συνέβαλαν ουσιαστικά στον εμπλουτισμό των συνεδριών.
Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος βασίστηκε σε υλικό που αναπτύχθηκε από την κύρια ομάδα του ευρωπαϊκού έργου και μεταφράστηκε στα ελληνικά, ενώ όπου κρίθηκε απαραίτητο προσαρμόστηκε στις ανάγκες του κοινού. Κάθε θεματική ενότητα περιλάμβανε διακριτές παρουσιάσεις (αρχεία PowerPoint), καθώς και σύντομα ερωτηματολόγια και polls, τα οποία δημιουργήθηκαν για τις ανάγκες του μαθήματος και διεξήχθησαν κατά τη διάρκεια των διαλέξεων. Επίσης, η πλατφόρμα Projects του Learning Planet Institute λειτούργησε ως ένα κεντρικό αποθετήριο για το εκπαιδευτικό υλικό, ενώ η επικοινωνία των συμμετεχόντων/ουσών με τις υπεύθυνες διεξαγωγής των μαθημάτων πραγματοποιούνταν κυρίως μέσω e-mail.
Στο τέλος κάθε συνεδρίας ζητoύνταν από τους/τις συμμετέχοντες/ουσες να αξιολογήσουν τη συνολική τους εμπειρία, βαθμολογώντας το επίπεδο ικανοποίησής τους σε κλίμακα από το 1 έως το 5 (όπου 1 = καθόλου ικανοποιημένοι/ες και 5 = πλήρως ικανοποιημένοι/ες). Ο μέσος όρος αξιολόγησης όλων των συνεδριών ανήλθε στο 4,85. Κατά την τελευταία συνεδρία, οι συμμετέχοντες/ουσες κλήθηκαν να συμπληρώσουν την υποχρεωτική συνολική αξιολόγηση του προγράμματος με τίτλο “Evaluation Feedback”. Τέλος, διανεμήθηκε σε όλους/ες ένα ερωτηματολόγιο με ασκήσεις αυτοαξιολόγησης, το οποίο μπορούσαν να ολοκληρώσουν στον δικό τους χρόνο, αξιοποιώντας το διαθέσιμο εκπαιδευτικό υλικό.
