Skip to content
Menu
Λογότυπο της Μονάδας Επιστημονικής Επικοινώνησης HEAL-Link – Scholarly Communication

Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών

  • Νέα
  • Ανοικτή Πρόσβαση
    • Ευρετήριο επιλέξιμων περιοδικών Ανοικτής Πρόσβασης
    • Οδηγός διαθέσιμων επιλογών Ανοικτής Πρόσβασης
    • Παρακολούθηση Ανοικτής Πρόσβασης
    • Open Research Europe
  • Ανοικτά Δεδομένα
    • HARDMIN
    • Οδηγός χρήσης του HARDMIN
  • Υποστηρικτικό υλικό
    • Συνήθεις ερωτήσεις
    • Προωθητικό υλικό
    • Αξιολόγηση εκδοτικών επιλογών
  • Σχετικά
    • Ανοικτή Πρόσβαση στην Ελλάδα
    • ResBios: Υπεύθυνη Έρευνα & Καινοτομία
  • English
Λογότυπο της Μονάδας Επιστημονικής Επικοινώνησης HEAL-Link – Scholarly Communication

Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών

Μάθημα “Βασικές έννοιες Ανοικτής Επιστήμης”

By scholarly_adm on 26 Νοεμβρίου, 202110 Ιουνίου, 2025

Ο διάλογος πάνω στα οφέλη της «Ανοικτής Επιστήμης» – τόσο σε ατομικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο – είναι έντονος και η βιβλιοθηκονομική και η ευρύτερη ακαδημαϊκή κοινότητα θα πρέπει να συμμετάσχει ενεργά. Η Μονάδα Επιστημονικής Επικοινώνησης του Συνδέσμου Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών παρακολουθώντας τις διεθνείς εξελίξεις και αντιλαμβανόμενη την ανάγκη της ελληνικής ακαδημαϊκής κοινότητας για ενημέρωση και κατάρτιση επάνω σε αυτές, ανέπτυξε ένα ηλεκτρονικό μάθημα για τον χώρο της Ανοικτής Επιστήμης.

Μαθήμα Ανοικτής Επιστήμης

Το μάθημα περιγράφει κάποιες από τις βασικές έννοιες της Ανοικτής Επιστήμης δίνοντας έμφαση σε αυτές της Ανοικτής Πρόσβασης, των Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων, των Ανοικτών Ερευνητικών Δεδομένων και των Αδειών Κοινής Χρήσης. Για τον σχεδιασμό του μαθήματος αξιοποιήθηκαν υπάρχοντες πόροι από διάφορες πρωτοβουλίες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την Ανοικτή Επιστήμη, ενώ στα επόμενα βήματα σχεδιάζεται η δημοσίευση νέων εκδόσεων του με νέες ενότητες.

Οι συμμετέχοντες σε αυτό, αφού παρακολουθήσουν εκπαιδευτικά videos και παρουσιάσεις, θα έχουν τη δυνατότητα να αυτοαξιολογηθούν μέσα από τα συνοδευτικά quiz. Η διαδικασία της μάθησης είναι αυτοκαθοδηγούμενη (self-directed) και υπολογίζεται ότι θα απαιτηθεί μία ώρα παρακολούθησης από τους συμμετέχοντες.

Το μάθημα διατίθεται στα μέλη του ΣΕΑΒ με άδεια Creative Commons – Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές και έχει σχεδιαστεί για την πλατφόρμα eClass που χρησιμοποιείται σε αρκετά ελληνικά Πανεπιστήμια. Μπορεί να το κατεβάσει κάποιος και να το ενσωματώσει στο περιβάλλον του δικού του ιδρύματος ύστερα από τις απαραίτητες προσαρμογές που αναφέρονται παρακάτω.

Κατεβάστε το zip αρχείο

Τα ελάχιστα που μπορείτε να κάνετε ώστε το μάθημα να είναι λειτουργικό είναι τα εξής:

  1. Αφού κατεβάσετε το αρχείο, ζητήστε από τον διαχειριστή του συστήματός σας να το αναρτήσει.
  2. Μόλις το μάθημα αναρτηθεί και έχετε δικαιώματα εκπαιδευτή ενημερώστε την περιγραφή του μαθήματος με τον τίτλο του ιδρύματός και της Βιβλιοθήκης σας, τα δικά σας στοιχεία επικοινωνίας, κλπ.
  3. Στο μάθημα βρίσκονται δύο ερωτηματολόγια σε μορφή Google Forms. Μεταβείτε σε αυτά από τους παρακάτω συνδέσμους και κάνετε αντίγραφα στον δικό σας λογαριασμό (Make a copy), ώστε να μπορέσετε να ενημερώστε τον τίτλο, αλλά και τα στοιχεία επικοινωνίας.  Με αυτόν τον τρόπο θα μπορείτε να λαμβάνετε εσείς τις απαντήσεις των μελών της κοινότητας σας.
    • Copy of Ανίχνευση απόψεων για την Ανοικτή Επιστήμη – Χ ίδρυμα
    • Copy of Αξιολόγηση εκπαιδευτικής δράσης για την Ανοικτή Επιστήμη – Χ ίδρυμα
  4. Στην πορεία ενημερώνετε τον σύνδεσμο της κάθε φόρμας που βρίσκεται στο eClass στη διαδρομή Ανενεργά εργαλεία > Σύνδεσμοι.

Η ιδέα και ανάπτυξη του περιεχομένου έγινε από τον βιβλιοθηκονόμο Άγγελο Μητρέλη, ενώ ο Λεωνίδας Παπαχριστόπουλος (Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο) συνέβαλε στην θεωρητική εμπέδωση και στους ελέγχους του περιεχομένου. Ο Γιάννης Τσάκωνας (Πανεπιστήμιο Πατρών) συνέβαλε στην ανάπτυξη του περιεχομένου και έκανε την τελική επιμέλεια.

Category: Επικαιρότητα, Νέα
Tags: creative commons, ανοικτή επιστήμη, ανοικτή πρόσβαση, ανοικτοί εκπαιδευτικοί πόροι, εκπαίδευση χρηστών, ερευνητικά δεδομένα

Πλοήγηση άρθρων

Αναφορά ελληνικών δημοσιεύσεων στο SCOAP3
Δημοσίευση άρθρων σε περιοδικά της RSC χωρίς κόστος

Related Posts

Δημοσίευση αναφοράς για τα Προγράμματα Ανοικτής Πρόσβασης του πρώτου εξαμήνου 2024

23 Σεπτεμβρίου, 2024
Read More

Βίντεο από τις εκδηλώσεις για την Εβδομάδα Ανοικτής Πρόσβασης 2020

31 Οκτωβρίου, 2020
Read More

Διάθεση περιοδικών Ανοικτής Πρόσβασης μέσω του Portico

24 Αυγούστου, 2021
Read More

Ετικέτες

American Chemical Society Brill DeGruyter F1000 HARDMIN IEEE OpenAIRE Open Library for Humanities Open Research Europe PATTERN SCOAP3 SpringerNature Wiley Ανθρωπιστικές επιστήμες Κοινωνικές Επιστήμες έρευνα αδαμάντινος δρόμος αναστολή αναφορές ανοικτά δεδομένα ανοικτή επιστήμη ανοικτή πρόσβαση ανοικτοί εκπαιδευτικοί πόροι δημοσιεύσεις διακοπή διαφάνεια εκδότες εκπαίδευση εκπαίδευση χρηστών ελληνικά περιοδικά επιστημονικά περιοδικά επιστημονική επικοινώνηση εργαλεία ερευνητές ερευνητικά δεδομένα ερευνητικές υποδομές ηλεκτρονικά βιβλία ηλεκτρονικά περιοδικά παρακολούθηση προγράμματα συμμετοχής πρόσβαση σεμινάρια υβριδικά περιοδικά υπεύθυνη έρευνα και καινοτομία χρυσός δρόμος

Σχετικά

Στόχοι της Μονάδας είναι η ενημέρωση της πανεπιστημιακής κοινότητας για θέματα της Ανοικτής Πρόσβασης και της Ανοικτής Επιστήμης, η υποστήριξη της στις δράσεις που αναπτύσσονται σε αυτούς τους άξονες, η παρακολούθηση των διεθνών εξελίξεων, και η προώθηση όλων των επωφελών μέτρων -τεχνικής, νομικής ή πολιτικής φύσης-για τη διάθεση ερευνητικού υλικού.

Λογότυπο της HEAL-Link

Επικοινωνία

Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών / Μονάδα Επιστημονικής Επικοινώνησης

Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης, Πανεπιστήμιο Πατρών, 26504, Ρίο, Πάτρα.

email:

για την ανοικτή πρόσβαση  scholarly [at] heal-link.gr 

για τα ανοικτά δεδομένα  hardmin [at] heal-link.gr 

Αναζήτηση

©2025 HEAL-Link – Scholarly Communication | WordPress Theme by Superb WordPress Themes