Μπορούμε να βελτιστοποιήσουμε την ορατότητα και την αναγνώριση δεξιοτήτων μέσω ασφαλών και αξιόπιστων διαπιστευτηρίων; Είναι δυνατή η έκδοσή τους ανά τύπο, επίπεδο και θεματική; Διασφαλίζεται η ενσωμάτωσή τους σε αναγνωρισμένα ψηφιακά πορτοφόλια τώρα και στο μέλλον;
Ο Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών (ΣΕΑΒ), σε συνεργασία με την ελληνική εταιρεία έρευνας και ανάπτυξης, Web2Learn, δίνουν τη λύση στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου PATTERN, στο οποίο ο ΣΕΑΒ συμμετέχει ως συνεργάτης του δικτύου OpenAIRE! Στη νέα αυτή πρωτοβουλία, η Web2Learn είναι υπεύθυνη για τον καθορισμό της στρατηγικής, τον σχεδιασμό και την έκδοση επαληθεύσιμων ψηφιακών πιστοποιητικών και διαπιστευτηρίων (Verifiable Digital Certificates) για τους συμμετέχοντες στις εκπαιδευτικές ενότητες και στα εργαστήρια που διοργανώνει ο ΣΕΑΒ στο πλαίσιο του έργου PATTERN.
Η υπογραφή της συμφωνίας και τα πρώτα βήματα
Σε συνέχεια της σύναψης της συμφωνίας των δύο μερών, πραγματοποιήθηκε -στις 22 Μαΐου 2025- συνάντηση της ομάδας της Web2Learn, αποτελούμενης από τις Κατερίνα Ζούρου (Διευθύνουσα Σύμβουλος), Στεφανία Οικονόμου, Κλαίρη Φραγκιαδάκη και Κορίνα Δευτεραίου και της ομάδας του Πανεπιστημίου Πατρών, αποτελούμενης από τους Γιάννη Τσάκωνα και Θεοδώρα Καραΐσκου, η οποία εκπροσωπεί τον ΣΕΑΒ σε αυτήν την πρωτοβουλία.
Στόχος της συνάντησης ήταν η συγκεκριμενοποίηση των επόμενων βημάτων της συνεργασίας που θα οδηγήσει στην έκδοση των επαληθεύσιμων ψηφιακών πιστοποιητικών, ξεκινώντας από τον Ιούνιο του 2025 και η οποία θα ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2026.
Η συμφωνία περιλαμβάνει επίσης την παροχή τεχνικής υποστήριξης από την ειδική ομάδα της Web2Learn (υπεύθυνη: Κλαίρη Φραγκιαδάκη), καθώς και μια διαδικτυακή κατάρτιση που προσφέρεται από τη Web2Learn στην ομάδα του ΣΕΑΒ σχετικά με τα επαληθεύσιμα ψηφιακά πιστοποιητικά, την αξία και τον ρόλο τους στην αναγνώριση δεξιοτήτων.
Η διαδικτυακή κατάρτιση πραγματοποιήθηκε με επιτυχία την Τρίτη 27 Μαΐου 2025, με τη συμμετοχή των εκπαιδευτών του έργου PATTERN και εκπροσώπων από εκπαιδευτικούς φορείς των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων.